skidträning fast jag är sjuk

Igår var det skidträning och jag var tvungen att åka ner på den fast jag är sjuk. Undrar du varför? Jo, jag är huvudtränare för den minsta gruppen. Därför måste jag alltid komma. Jag kan inte skita i det som man ibland känner för, för då kan ju inte barnen träna...

Igår provade jag en ny övning om balans som man inte anstränger sig när man utövar. Det var ju perfa eftersom jag är sjuk. Det blev väldigt lyckat och barnen ville inte göra något annat. Den gick ut på att alla barnen skulle vara sammanlänkade med stavar. Sedan skulle de ta sig frammåt utan att ramla. Först gick det inte alls, men sedan lärde de sig.

Nackdelen var bara att jag var tvungen att vara med i ledet och hjälpa dem. Så jag stod längstfram och drog dem upp för backarna. Men i den stora nerförsbacken gled vi på som tusan! Efter backen kommer en brant men kort uppförsbacke. När vi skulle uppför den så drog de längst bak tillbaka oss där fram. Så alla ramlade pladask! Inklusive mig...

Hoppas ni har bättre lycka, puss<3
                                                                                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0