Doktorbesök

Jag har konstant ont i halsen och eftersom det verkar vara halsfluss så gick jag till doktorn igår. När hon kollade i halsen på mig så var det inget speciellt. Därför fick jag stanna kvar och ta prov på halsen och blodprov. Det värsta började med att jag inte slutade blöda i armvecket efter att de tagit blodprovet. Men de fick stop på det tillslut i alla fall. Sen var det dags att träffa doktorn igen, och jag fick inget roligt resultat. Hon berättade först en god nyhet. Det fanns inga streptokocker i halsen så det var inte halsfluss. Men sen berättade hon att min järnhalt i blodet var aldeles för låg. Kommer inte ihåg värdena nu. Men hon sa i alla fall att hon inte kunde fatta hur jag kunde gå omkring och vara så trött som jag förmodligen borde vara. Men jag har ju inte märkt något specielt lixom. Visst, jag kan sova länge på dagarna och jag har humörsvägningar. Men så ska det ju vara för tonåringar. Jaja. Jag får i alla fall dricka blutsaft nu. Jag hoppas på att det är bättre innom en vecka.

Jag tkr att det ska bli jättespännande att få se hur det blir om jag inte är lika trött och grinig! Tänk att jag har gått omkring och varit trött hela tiden!

Men nu är klockan mycket och jag ska upp tidigt och ge mamma en present. Hon är nämligen borta på sin födelsedag, så jag firar henne imorgon istället ;).

Puss <3

                                                                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0